Guillame Parent

o Guillame είναι ένας τετραπληγικός Καναδός που ταξίδεψε μαζί μας για 2 εβδομάδες. Παντρεύτηκε πριν 2 μήνες, και μας εμπιστεύτηκε για το γαμήλιο ταξίδι του.
Guillame, our new friend from Canada

Ο χρόνος των 2 εβδομάδων μας έδωσε την άνεση να ξεκινήσουμε για Αιγαίο, με στόχο να κατέβουμε μέχρι Σαντορίνη, όπου είχαμε οργανώσει με μια σχολή αυτοδυτών που συνεργαζόμαστε, να κάνει ο Guillame και η σύζυγός του κατάδυση.
Την πρώτη μέρα δεν ξεκινήσαμε αμέσως, λόγω κούρασης από το ταξίδι και την διαφορά της ώρας, κάναμε μια βόλτα στην Αθήνα, Πλάκα, Θησείο, Μοναστηράκι, και φυσικά επίσκεψη στην Ακρόπολη και στο μουσείο της Ακρόπολης. Ξεκούραση το βράδυ, και φύγαμε!
Το ταξίδι ξεκίνησε στις 28 Αυγούστου, το μελτέμι στα 5 με 6 μποφόρ, το ηθικό ακμαιότατο. Πρώτο νησί που πήγαμε η Τζιά, στο Βουρκάρι, με τις μαγευτικές αστακομακαρονάδες. Πρώτη μέρα, πολλές ώρες ταξίδι, η κούραση του ταξιδιού από Καναδά εμφανής.
Την δεύτερη μέρα μετά από ένα καταληκτικό μπάνιο και πολύ όμορφη πλεύση, καταλήξαμε στα Λουτρά της Κύθνου. Εκεί, ο Δήμος, ο σκίππερ μας, έπιασε 2-3 μεγάλα ψάρια με το ψαροντούφεκο, και έγινε γλέντι τρικούβερτο.
Επόμενη στάση στην Σέριφο, μετά Σίφνος. Στην Σίφνο κάτσαμε 2 μέρες, το μελτέμι έδειχνε τα δόντια του, 7 με 8 μποφόρ, νοικιάσαμε αυτοκίνητο και γυρίσαμε όλα τα γραφικά χωριά. Μετά η σειρά της Μήλου, με την απαραίτητη στάση στο Κλέφτικο, όποιος δεν το έχει δει δεν έχει δει τίποτα στην ζωή του.

Το μετεωρολογικό δελτίο έδινε ενίσχυση για τις επόμενες μέρες, οι συνθήκες δεν ήταν κατάλληλες για Σαντορίνη, το μελτέμι σε όλο του το μεγαλείο, αποφασίσαμε να μαζευτούμε στον Σαρωνικό που τα πράγματα είναι πιο ήπια. Μετά από 11-12 ώρες φτάσαμε στο Λεωνίδιο. Συγκλονιστική η επίσκεψη στο Μοναστήρι τηε Παναγίας της Έλωνος. Στην συνέχεια πήγαμε στην Ερμιόνη με την παραραίτητη επίσκεψη στο πλήρως προσβάσιμο δάσος, η Ύδρα με τα σοκάκια και τα καλντερίμια, ένα νησί που έχει παραμείνει παραδοσιακό όπως ήταν 100 χρόνια πριν, ο Πόρος. Στον Πόρο το αναπάντεχο!!! Δέσαμε κοντά σε κάποιους φίλους που οι θέσεις τους είναι προσβάσιμες για να μπορεί να μπαίνει και να βγαίνει εύκολα ο Guillame. Οι φίλοι είχαν οργανώσει μπάρτσελορ πάρτυ, και ο Δήμος ανέλαβε να διασκεδάσει τους πάντες παίζοντας κιθάρα και ακκορνεόν. Το γλέντι κράτησε μέχρι τις 4 το πρωί, και τότε ξεκίησαν όλοι μαζί μια πορεία στα στενά του Πόρου, και ο Guillame μέσα σε όλα, και κάνανε καντάδα στην νύφη! Φυσικά προσκλήθηκαν στον γάμο, ο οποίος έγινε σε ένα ξωκλήσι που βρίσκεται στον κόλπο του παλιού Ρώσικου ναύσταθμου, και το γλέντι έγινε στην παραλία. Η νύφη κατέβηκε στο λιμάνι με τα πόδια, σε μια πορεία που ηγείτο ο Δήμος με το ακκορνεόν παίζοντας γαμοτράγουδα, και ο Guillame δίπλα, ζώντας έναν παραδοσιακό Ελληνικό γάμο… Το γλέντι τρικούβερτο!!!

Όταν γύρισαν στην Αθήνα, ήταν αδύνατο να ξεκολλήσει κάποιος το χαμόγελο από το πρόσωπο του Guillame και της γυναίκας του.

Ζήτησα από τον Guillame να μου πει τις εντυπώσεις του από το ταξίδι. Μας είπε:
Όταν ξεκίνησε το ταξίδι, ήθελε να επισκεφτούμε την Μύκονο και την Ρόδο, διότι αυτά τα νησιά είχε ακούσει ότι έπρεπε να επισκεφτεί… Δεν είχε ιδέα τι τον περίμενε όταν νοίκιασε το σκάφος μας, και είχε ακούσει τα χειρότερα για την Ελλάδα και την προσβασιμότητα, αλλά παρόλα αυτά τόλμησε να έρθει, και δεν το μετάνιωσε.
«Έζησα τις πιο όμορφες διακοπές της ζωής μου, ούτε στο καλύτερο μου όνειρο δεν περίμενα να περάσω τόσο όμορφα… Τα μέρη που επισκέφτηκα ήταν πανέμορφα, το ταξίδι όλο εκπληκτικό, ο σκίππερ υπέροχος ναυτικός, πολύ καλός μάγειρας, καταπληκτικός άνθρωπος, πολύ εξυπηρετικός και όπου χρειάστηκε ήταν εκεί για να βοηθήσει, φοβερός μουσικός, και πολύ φλύαρος!!!
Επισκέφτηκα μοναστήρια σε φοβερά όμορφες τοποθεσίες, είδα αρχαιολογικά και ιστορικά μνημεία, γνώρισα την Μεσογειακή κουζίνα, την φύση σε όλο της το μεγαλείο, κολύμπησα σε πανέμορφα μέρη, αλλά πάνω απ όλα ανακατεύτηκα με ντόπιους, γνώρισα την κουλτούρα τους, ήταν φιλικοί και φιλόξενοι, συνιστώ σε όλους να κάνουν αυτό το ταξίδι.
Επιστρέφοντας στον Καναδά, και λέγοντας σε άλλους πως πέρασα, κανένας δεν το πίστευε, γιατί αυτοί δεν έζησαν όπως εγώ, δεν είδαν τόσα μέρη, δεν ανακατεύτηκαν με τον κόσμο, δεν έχουν παρόμοιες αναμνήσεις από την Ελλάδα.
Ευχαριστώ τον Δήμο και τον Αντώνη για όσα έκαναν για να περάσω εγώ και η γυναίκα μου, τόσο όμορφες διακοπές.»

Αυτές είναι οι διακοπές με ένα σκάφος. Ξεκινάς για αλλού, και αλλού σε ταξιδεύει η θάλασσα. Όταν ο καιρός επιτρέπει φτάνεις στην Ιθάκη σου, αλλιώς θα δεις άλλες Ιθάκες, εξίσου όμορφες, έτσι κι αλλιώς το ταξίδι είναι αυτό που αξίζει και όχι η Ιθάκη…